Hoe vindt je een reclame fotograaf die bij jou past? Bij reclamefotografie worden producten of diensten op de markt gebracht en gepromoot. Reclame fotografen maken foto’s van producten of onderwerpen voor diverse reclame doeleinden. De fotograaf werkt binnen merkrichtlijnen en een goedgekeurde shotlist voor reclame shoots. Omdat tegenwoordig zoveel verkoop en promotie van producten online […]
ASPECT RATIO : CHEAT SHEET
ASPECT RATIO : CHEAT SHEET Veel voorkomende beeldformaten noemen we ook wel ASPECT RATIO. In dit artikel kijken we naar formaten voor social media. Een “Aspect Ratio” zegt iets over de beeldverhouding tussen de lengte en de breedte.Onder normale omstandigheden filmen wij in een liggende beeldverhouding van 16 : 9. Vertaald naar 4K video is […]
ZAKELIJK INTERVIEW | JOBSHADOW
Jobshadow – Zakelijk interview met Sibel, oprichter RLance Cosmetics In deze jobshadow vroegen we Erik Bos, videograaf bij Studio On Point wat hij doet om een goed zakelijk interview vast te legen. Projectomschrijving Achtergrond Interview oprichter RLance Cosmetics, Sibel. Techniek Erik (Videograaf Studio On Point) heeft er voor gekozen om met twee camera’s te registreren. […]
Hoe organiseer je een Studioshoot – 10 tips om je op weg te helpen
Hoe organiseer je een shoot in een fotostudio Je wilt een tof portfolio, maar hoe organiseer je nu een foto shoot in de studio? Natuurlijk heb je een team nodig! Er zijn allerlei manieren om een leuk creatief team bij elkaar te krijgen. Zeker wanneer je net begint, je hobbymatig werkt of nog een portfolio […]
The life of a make-up artist
Vroege ochtenden en late avonden. Het zijn van een ochtendpersoon en het houden van koffie, zijn zeker geen overbodige luxe in deze branche. Het [highlight color=”pink”]‘nine to five’[/highlight] begrip is namelijk iets wat de meeste [highlight color=”blue”]make-up artist niet kennen[/highlight]. Geen enkele dag gaat precies zoals gepland, maar dat is nou juist het leukste van […]
Wat is TFP (Portret) Fotografie
TFP – Creatieve Vrijheid TFP wat is het precies? TFP wordt gebruikt door [highlight color=”green”]creatieve teams[/highlight] om uiting te geven aan waanzinnig toffe concepten. Het gemaakte beeldmateriaal staat goed in ieders portfolio en levert hopelijk [highlight color=”green”]nieuwe betaalde opdrachten[/highlight] op voor de teamleden. Daar is toch je portfolio voor bedoelt, [highlight color=”silver”]laten zien wat je […]